“Buenos Aires birleşik bir şehir mi, yoksa kimliklerin birleşimi mi?

MyHoca

New member
Buenos Aires eyaleti, Arjantin sahnesinde kendisini diğer eyaletlerden ayıran bir dizi ayırt edici özelliğiyle öne çıkıyor. Siyasi ve ekonomik merkez üssü konumundan, 19. yüzyıldaki tarihsel rolüne, yoğun nüfusu ve karmaşık etnik ve kültürel çeşitliliğinden geçerek, Buenos Aires, tarihi boyunca etkilerin ve gerilimlerin eridiği bir pota olmuştur.. Bu unsurlar bir bakıma ulusal kimlik bağlamında “tekilliğin” sürdürülmesine katkıda bulunmakta ve temel bir soruyu gündeme getirmektedir: Buenos Aires birleşik bir şehir mi, yoksa farklı kimliklerin birleşimi mi?


Arjantin'in tarihi eyaletleri kendilerini açıkça federal liderler ve eyalet sembolleri etrafında tanımlama eğilimindeyken, Buenos Aires'in kimliği bu geleneksel kategorilerden kaçınıyor ve geleneksel sosyal uyum ve topluluk aidiyeti kavramlarına meydan okuyor gibi görünüyor. Kendi kimliğinin yokluğu, tüm belediyelerin sakinleri arasında ortak bir topluluk duygusunun yokluğuna yansıyor.: Sakinleri kendilerini Buenos Aires sakinleri olarak tanımlamaktan ziyade öncelikle şehirleriyle veya belirli mahalleleriyle özdeşleştiriyorlar.


Bu kimlik parçalanması Buenos Aires'in sosyal dokusu ve sosyal yapısıyla ilgili soruları gündeme getiriyor. kolektif aidiyet duygusunu geliştirmek. Bu kadar geniş ve kalabalık bir ilin, nasıl oluyor da halkı veya halkları arasında birlik duygusu olmadan bu kimlik boşluğunu yaratmış olması mümkün oluyor? Olası bir açıklama, yalnızca eyaletin etnik ve kültürel çeşitliliğini zenginleştirmekle kalmayıp aynı zamanda da kitlesel göç dalgasında yatmaktadır. Buenos Aires toplumu içinde bugüne kadar devam eden bölünmelerin ekilmesine neden oldu ve kendi taşra kimliğini oluşturma çabalarını engelledi.


Bir diğer ilgili faktör, Buenos Aires'in kentsel ve kozmopolit doğasıdır; bu, taşralı kimliklerin daha yerel ve hatta ulusötesi kimlikler lehine seyreltilmesini açıklamaktadır. Özellikle Buenos Aires Şehri, Büyük Buenos Aires bölgesi üzerinde, Conurbano'yu oluşturanlar gibi kentsel kimlikleri gölgede bırakan ve birleşik bir Buenos Aires kimliğine yönelik kopukluk hissine katkıda bulunan baskın bir kültürel etkiye sahiptir. Arjantin Cumhuriyeti'nin kurucu “on üç çiftliğinde” olduğu gibi, bazı kesimlerin bu kimliğin Manuel Dorrego gibi federal bir liderin imajına dönüştürülmesini engellemek istediği “Buenos Aires kimliği” eksikliğine de yanıt verebiliriz. ya da Juan Manuel de Rosas'ın federal fikirlerinin eyaletin Bartolomé Mitre zamanından bu yana sahip olduğu merkeziyetçi anlayışı etkileyebileceğini söyledi.


İlginç bir gerçek: La Plata şehrinin kuruluşundan bu yana 143 yılda 93 vali görev yaptı. Dardo Rocha ve Axel Kicillof arasında demokratik seçimlerden yalnızca 44'ü çıktı; 15'i Buenos Aires'te doğdu, 4'ü eyalet dışında doğdu ve geri kalanı Federal Başkent'te doğdu. Valiler grubundan yalnızca biri La Plata şehrinde doğdu, Anselmo Marini (1963-1966).


Bu yüzden, Kendi kimliğine sahip olmak ne anlama geliyor? Bu, siyasal kültür kalıplarının ve kendine özgü ahlaki davranışların oluşturulması anlamına gelir. Bu, Buenos Aires halkı arasında, Yrigoyen, Perón, Evita, Dorrego ve Rosas gibi liderlerin yanı sıra ikonik edebi karakter Martín Fierro'nun doğum yeri olan bir eyalette yaşamanın gururuna dayalı bir birlikte yaşama paktı oluşturmak anlamına geliyor. Bu aynı zamanda eyalette devam eden sosyal, coğrafi ve eğitimsel eşitsizliklerin tanınması ve ele alınması anlamına da geliyor.


Sonuç olarak, Buenos Aires'te tutarlı bir eyalet kimliğinin olmayışı, eyalette daha adil ve destekleyici bir topluluğun oluşturulması açısından önemli zorluklar yaratmaktadır. Kim olduğumuz konusunda açık ve yapıcı diyaloğu teşvik etmek ve Buenos Aires sakinleri arasında ortak bir topluluk duygusunu teşvik etmenin yollarını araştırmak çok önemlidir. Ancak o zaman Buenos Aires “nadir” bir kimlik olmaktan çıkıp Arjantin ulusal kimliğinin zengin dokusu içindeki yerini bulabilir.


Luis Gotte / [email protected]


GBA'nın bağırsaklarından


“Buenos Aires'in kimliği, yalnızca toprak sahiplerinin ve kırsal işçilerin çocuklarından oluşan bir nüfusun olabileceği kadar karmaşık ve dağınıktır; Río de la Plata kıyılarına yerleşen göçmenlerin ve yoksulluktan kaçarak iç bölgelerden gelenlerin varlıklı çocukları. “İşsizlik ve zenginlik damgasını vuruyor” bir makale söyledi Zurna.


Buenos Aires eyaleti ile Federal Başkent arasında her zaman sportif, kültürel ve politik çatışmalar yaşandı. Bu nedenle seçim olduğunda büyük bir bilinmezlik ortaya çıkıyor: O ilçede seçimin sonucu ne olacak? tüm savaşların anası savaşılır.


Ayrıca biraz ustalık ve zarafetle, 2022'de bir dizi konuşmada “Buenos Aires kimliğimizin nasıl olduğunu merak ettiniz mi?Yazar Pedro Saborido şunları söyledi: “Mizah yaratmanın yollarından biri de eşleşmeyen şeyleri eşleştirmektir. Olmak istediğimiz kişi Brad Pitt, olduğumuz kişi ise Manolo churrería'dır. Ve orada kahkaha beliriyor. Biz de düşmanlarımızın bu kimliğinden yaratıldık. Arjantin'deki en popüler spa'nın İngilizce adı Bristol'dur, ancak orada çeşitlilik ortaya çıkıyor ve bu çeşitlilik, bu çeşitliliğin yönetimidir ve Devlet de bunun içindir, bu çeşitliliğin nasıl yönetildiğini görmek için var çünkü bu, refah arzusudur. -olmak, İyi olmak istiyoruz ve bu, size yardımcı olacak bir ilin geleceğinin bir parçası. “Kültürü yayabilmek için kültür üretmeliyiz”.


O halde oradadır, Buenos Aires kültürünün derinliklerinde, Bugün belki de bulunması zor, reddedilen ya da belki de var olan kimliği işaret eden dijital ayak izini nerede bulabiliriz? tam dönüşüm içinde.