“Daha önce görülmüş” anlamına gelen dejà vu, etkilenen kişinin daha önceki bir olayı tekrarladığına inandığı ancak aynı zamanda bunun imkansız olduğunu da bildiği zihinsel bir olgudur. Benzersiz ve kafa karıştırıcı bir deneyim yaşayın: gerçeklik ile fantezi arasında gidip gelir.
Genelde olan şey, her iki durum arasındaki (geçmişteki ve şimdiki durumlar) pek çok benzerliğin, gerçekte bunlar arasında ortak unsurlar olmasına rağmen, daha önce deneyimlediğimiz aynı şeyle karşı karşıya olduğumuza dair hatalı bir duygu yaratmasıdır. her iki olay da pek benzer değil. Önceki deneyimlerle olan aynı iç uyum, deja vu'nun nedeni olacaktır.
Benzer bir durum, bir aile üyesine ya da bir arkadaşa çok benzeyen ama bunu doğrulayamadığımız kadar uzakta olan birini gördüğümüzde de olur: Bazen onun o akraba olduğuna inanabiliriz; Bazen hayır. Benzerlikler bir duruşmadaki deliller gibi işleyecektir: Yeterli olduklarında sanığın suçluluğunu veya masumiyetini kanıtlarlar.
Bu analojiye devam edersek, “bariz” benzerliklerin toplamı mevcut durumun bir önceki durumla aynı olduğunu duygusal düzeyde doğrulamaya yettiğinde deja vu etkinleştirilecektir. Yani, tam da o anda öyle hissederiz ama hemen bu duygu bize şunu söyleyen rasyonel bilgiyle çatışır: hayır!: o yerde, o şartlarda ya da o kişiyle, biz hiç yaşamadık. oldu. Eğer o anda kafa karışıklığına neyin sebep olduğunu tespit edebilseydik, rahatsızlık ortadan kalkardı.
Ps. Jorge Ballario [email protected]
Eğitim tartışması
UBA'da üniversite profesörüyüm, tıp doktoruyum ve üç uzmanlık diplomam var. Devlet eğitimi aldım ve parası olanlara kiralık bir devlet üniversitesi, parası olmayanlara burs ve eğitim koşulları, üniversite içinde siyasi gösterilerin yasaklanması, üniversite öğrencilerine kontenjan verilmesini istiyorum. Her ana dal ülkenin ihtiyaçlarına göre, yabancılar ve alınan profesyoneller için tarifeler. Üniversite kültürün ve bilimin örneği olmalı, artık popülizme, demagojiye ve yolsuzluğa yer yok. Asgari düzeyde eğitime erişemeyen ve temel ihtiyaçlarını karşılayamayan bir halkın pahasına, kronik öğrencilerin ücretsiz öğrenim gördüğü, siyasi yönetim yuvası olmamalıdır. Bizi köleleştiren, yoksulluğa, cehalete ve köleliğe mahkum eden eğitimin yok edilmesine son vermek için okumak ve çalışmak sadece bir hak değil, aynı zamanda bir yükümlülüktür. Tek hakkımız var; yoksulluğun olmadığı, bize köle olmayı armağan eden demagogların olmadığı büyük bir ülke için çalışma ve okuma zorunluluğumuz.
Dr. Jose Mario Lenczner [email protected]
Yürüyüşlerin, mücadele planlarının, ele geçirmelerin, sokak sınıflarının ve uzun bir anakronik ve modası geçmiş eylem repertuvarının kamusal eğitimi savunduğunu iddia edenlerin tekrarı, artık o kadar tükenmişlik düzeyine ulaştı ki, bunlar zaten toplum tarafından ve özellikle de rahatsız edici hale geliyor. okumak isteyen çoğunluk tarafından. Çoğunluğu oluşturan öğrenciler derslerin devamını, ciddi denetimlerin yapılmasını talep ederek yürüyüşe çıkarsa ne olur? Ayrıca militanların değil, nitelikli öğretmenlerin varlığı talep ediliyor. Not veya fotokopi değil, kitap istemek ve her şeyden önce, üç yıllık sınıftan başlayarak 20 yılda eğitimli profesyoneller yetiştiren bir eğitim politikası. Elbette 21. yüzyılın gösterdiği ilerlemenin parçası olmak isteyenler ve her geçen gün daha da uzaklaşan bir geçmişe tutunmaya devam edenler, diğer alanlarda olduğu gibi açığa çıkacak. Daha iyi bir eğitim almak isteyenler söz sahibidir.
Gabriel C. Varela [email protected]
“Cumhurbaşkanının hakaretleri”
Bir tartışmada en çok bağıran, hakaret eden veya diskalifiye edenin, karşı çıkacak argümanı olmayan kişi olduğu genel kabul gören bir kavramdır. Başkan Javier Milei, saldırıları gibi aynı yayılımla, o sırada kendisini çürütme fırsatı olmayan kişilere saldırmak, hakaret etmek veya yozlaşmış veya hırsız olarak diskalifiye etmek için ayrıcalıklı konumunu defalarca kötüye kullanıyor. Bir iktisatçı olarak Cumhurbaşkanı arasında, gazetecilerle değil, bazı uzmanlarla, yalnızca ekonomi üzerine, diskalifiye ve saldırı olmadan kamuoyuna açık bir tartışma yapılmasının uygun olacağını düşünüyorum. Ülkenin durumu hakkında daha az hedefe yönelik ve daha eksiksiz bir fikre sahip olabilirdik.
Hector Pastorino [email protected]
Rota 2'deki Gecikmeler
Bir süredir Güzergah 2'deki gecikmeler, özellikle hafta sonları Sahilden Buenos Aires, La Plata ve diğer şehirlere giden binlerce araçta ciddi sorunlara neden oluyor. Geçtiğimiz uzun hafta sonundan dönüşte, iki bölümde 3 saate varan gecikmelerin yaşanmaması için onarım çalışmaları özen gösterilmeden sürdürülüyordu. “Kamuya açık yollarda çalışmaların yürütülmesi sırasında trafiği güvence altına alan, zarar ve risk oluşturmayan ek geçiş sağlanması gerekmektedir” (24449 Sayılı Trafik Kanunu Madde 23). Kontrollerin, saatlerce süren gecikme nedeniyle motorları aşırı ısınan yolcuları hasta olan araçlarda değil, inşaat firmasında yapılması gerekiyor. Bunu öngörmemiz ve yaz için çalışmamız gerekiyor.
Ernesto Politi [email protected]
Genelde olan şey, her iki durum arasındaki (geçmişteki ve şimdiki durumlar) pek çok benzerliğin, gerçekte bunlar arasında ortak unsurlar olmasına rağmen, daha önce deneyimlediğimiz aynı şeyle karşı karşıya olduğumuza dair hatalı bir duygu yaratmasıdır. her iki olay da pek benzer değil. Önceki deneyimlerle olan aynı iç uyum, deja vu'nun nedeni olacaktır.
Benzer bir durum, bir aile üyesine ya da bir arkadaşa çok benzeyen ama bunu doğrulayamadığımız kadar uzakta olan birini gördüğümüzde de olur: Bazen onun o akraba olduğuna inanabiliriz; Bazen hayır. Benzerlikler bir duruşmadaki deliller gibi işleyecektir: Yeterli olduklarında sanığın suçluluğunu veya masumiyetini kanıtlarlar.
Bu analojiye devam edersek, “bariz” benzerliklerin toplamı mevcut durumun bir önceki durumla aynı olduğunu duygusal düzeyde doğrulamaya yettiğinde deja vu etkinleştirilecektir. Yani, tam da o anda öyle hissederiz ama hemen bu duygu bize şunu söyleyen rasyonel bilgiyle çatışır: hayır!: o yerde, o şartlarda ya da o kişiyle, biz hiç yaşamadık. oldu. Eğer o anda kafa karışıklığına neyin sebep olduğunu tespit edebilseydik, rahatsızlık ortadan kalkardı.
Ps. Jorge Ballario [email protected]
Eğitim tartışması
UBA'da üniversite profesörüyüm, tıp doktoruyum ve üç uzmanlık diplomam var. Devlet eğitimi aldım ve parası olanlara kiralık bir devlet üniversitesi, parası olmayanlara burs ve eğitim koşulları, üniversite içinde siyasi gösterilerin yasaklanması, üniversite öğrencilerine kontenjan verilmesini istiyorum. Her ana dal ülkenin ihtiyaçlarına göre, yabancılar ve alınan profesyoneller için tarifeler. Üniversite kültürün ve bilimin örneği olmalı, artık popülizme, demagojiye ve yolsuzluğa yer yok. Asgari düzeyde eğitime erişemeyen ve temel ihtiyaçlarını karşılayamayan bir halkın pahasına, kronik öğrencilerin ücretsiz öğrenim gördüğü, siyasi yönetim yuvası olmamalıdır. Bizi köleleştiren, yoksulluğa, cehalete ve köleliğe mahkum eden eğitimin yok edilmesine son vermek için okumak ve çalışmak sadece bir hak değil, aynı zamanda bir yükümlülüktür. Tek hakkımız var; yoksulluğun olmadığı, bize köle olmayı armağan eden demagogların olmadığı büyük bir ülke için çalışma ve okuma zorunluluğumuz.
Dr. Jose Mario Lenczner [email protected]
Yürüyüşlerin, mücadele planlarının, ele geçirmelerin, sokak sınıflarının ve uzun bir anakronik ve modası geçmiş eylem repertuvarının kamusal eğitimi savunduğunu iddia edenlerin tekrarı, artık o kadar tükenmişlik düzeyine ulaştı ki, bunlar zaten toplum tarafından ve özellikle de rahatsız edici hale geliyor. okumak isteyen çoğunluk tarafından. Çoğunluğu oluşturan öğrenciler derslerin devamını, ciddi denetimlerin yapılmasını talep ederek yürüyüşe çıkarsa ne olur? Ayrıca militanların değil, nitelikli öğretmenlerin varlığı talep ediliyor. Not veya fotokopi değil, kitap istemek ve her şeyden önce, üç yıllık sınıftan başlayarak 20 yılda eğitimli profesyoneller yetiştiren bir eğitim politikası. Elbette 21. yüzyılın gösterdiği ilerlemenin parçası olmak isteyenler ve her geçen gün daha da uzaklaşan bir geçmişe tutunmaya devam edenler, diğer alanlarda olduğu gibi açığa çıkacak. Daha iyi bir eğitim almak isteyenler söz sahibidir.
Gabriel C. Varela [email protected]
“Cumhurbaşkanının hakaretleri”
Bir tartışmada en çok bağıran, hakaret eden veya diskalifiye edenin, karşı çıkacak argümanı olmayan kişi olduğu genel kabul gören bir kavramdır. Başkan Javier Milei, saldırıları gibi aynı yayılımla, o sırada kendisini çürütme fırsatı olmayan kişilere saldırmak, hakaret etmek veya yozlaşmış veya hırsız olarak diskalifiye etmek için ayrıcalıklı konumunu defalarca kötüye kullanıyor. Bir iktisatçı olarak Cumhurbaşkanı arasında, gazetecilerle değil, bazı uzmanlarla, yalnızca ekonomi üzerine, diskalifiye ve saldırı olmadan kamuoyuna açık bir tartışma yapılmasının uygun olacağını düşünüyorum. Ülkenin durumu hakkında daha az hedefe yönelik ve daha eksiksiz bir fikre sahip olabilirdik.
Hector Pastorino [email protected]
Rota 2'deki Gecikmeler
Bir süredir Güzergah 2'deki gecikmeler, özellikle hafta sonları Sahilden Buenos Aires, La Plata ve diğer şehirlere giden binlerce araçta ciddi sorunlara neden oluyor. Geçtiğimiz uzun hafta sonundan dönüşte, iki bölümde 3 saate varan gecikmelerin yaşanmaması için onarım çalışmaları özen gösterilmeden sürdürülüyordu. “Kamuya açık yollarda çalışmaların yürütülmesi sırasında trafiği güvence altına alan, zarar ve risk oluşturmayan ek geçiş sağlanması gerekmektedir” (24449 Sayılı Trafik Kanunu Madde 23). Kontrollerin, saatlerce süren gecikme nedeniyle motorları aşırı ısınan yolcuları hasta olan araçlarda değil, inşaat firmasında yapılması gerekiyor. Bunu öngörmemiz ve yaz için çalışmamız gerekiyor.
Ernesto Politi [email protected]